Skocz do zawartości
Astonpiotr

Trójkołowcem na kategorię B!

Recommended Posts

Wygląda na to że już niedługo będziemy mogli jeździć trzema kółkami na kategorię B i to bez znaczenia z jaką pojemnością!!!

Polecam ten artykuł:

http://www.motogen.pl/Trojkolowcem-pojedziesz-na-kategorie-B-Poslowie-zaskakujaco-zgodni,28975.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ciekawe.  Znowu ze skrajności w skrajność  -  no bo faktycznie jest na rynku sporo sprzętów trójkołowych o sporej pojemności i mocy, a przecież prowadzi się je zupełnie inaczej niż typowy samochód.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nikkena prowadzi sie, jak typowy motocykl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat już był poruszany tu

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nikken raczej nie będzie od razu kupowany hurtowo :) Chyba pod tym artykułem jakiś debil od razu napisał, że w takim razie nie widzi sensu ograniczenia pojemności i mocy w jednośladach prowadzonych na kat. B, bo i samochodem i motorem jeździ się w taki sam sposób i obowiązują te same przepisy ! Ale nie ma problemu - matka natura, czy tego chcemy czy nie, prowadzi eliminację na bieżąco...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
18 minut temu, yossarian napisał:

................... Ale nie ma problemu - matka natura, czy tego chcemy czy nie, prowadzi eliminację na bieżąco...

To nie takie oczywiste. Problem w tym że często przy okazji takiej "eliminacji" krzywdzi się też innych (przeważnie przypadkowych i niewinnych) :(  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest znaczna różnica w prowadzeniu np. AA500 i Quadro 4. Jazda Aprilką jest jak taniec z filigranową baletnicą, a Q4 to jak taniec z pijanym drwalem ;) Trzeba użyć więcej siły, powalczyć z w sobą i nim. Ale jak już opanujesz to tam gdzie zwykły moto zalicza glebę po nagłym wciśnięciu hamulca, na Q4 taki błąd może nie zrobić większego wrażenia. Kierowca może się nawet nie zorientować, że było już niebezpiecznie. Trakcja 3 kół, a już na pewno 4 wobec dwóch jest znacznie lepsza. W dobrych warunkach jeżdżą podobnie. Ale im gorsza droga, deszcz, etc. tym większe różnice na korzyść trajek i czterokopytnych. Można to zobaczyć na filmach z jazdy w deszczu Quadro 4. Oni organizują też własne kursy bezpiecznej jazdy. Takie ułatwienia w przepisach dają też szanse zwiększenia sprzedaży na naszym marnym rynku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje mi się, że brak uprawnień stricte motocyklowych w tym przypadku niewiele zmieni w ogólnym zarysie bezpieczeństwa da drogach. Skutery trójkołowe są droższe, mniej rozpowszechnione i przez to będą stanowiły niewielki ułamek ułamka pojazdów jednośladowych ;) , które będą prowadzone przez kierowców z uprawnieniami kat. B . Moim zdaniem (sprawdzonym) dużo większe zagrożenie niesie wypuszczenie dziesiątek tysięcy 50- ek bez żadnego przygotowania kierowców do ruchu drogowego.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zgadzam się, że żadne przepisy nie chronią nas przed wariatami na drogach. Trajki są jednak nieco bezpieczniejsze w prowadzeniu ze względu na lepszą trakcję i rozumiem chęć dopuszczenia ich na kat B. Uważam, że to ogólnie dobry pomysł.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 5.10.2018 o 09:29, smarciu napisał:

rozumiem chęć dopuszczenia ich na kat B

Idąc tym tropem ,nie rozumiem dlaczego ktoś kto zdał prawo jazdy kategorii A1 na 125ccm w wieku 16lat ,musi w wieku 18lat zdawać TEN SAM Egzamin na Kat A2 600ccm , i w wieku 20 lat znowu na kategorię A dokładnie TEN SAM EGZAMIN .Wytłumaczy mi to ktoś ?? Uprawnienia powinny wówczas wejść w życie z automatu z wiekiem i stażem posiadanego prawa jazdy,a nie nabijają kasę za kolejne Kursy/Egzaminy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, SzymonSeptic napisał:

nabijają kasę za kolejne Kursy/Egzaminy.

sam sobie poniekąd odpowiedziałeś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na egzaminie jak i na kursach na kategorię A2 i A stosuje sìę ten sam rodzaj motocykla (Tak jest w Poznaniu). Może zblokowany, ale szansy sprawdzenia nie ma, charakter szkolenia nie przewiduje. Jest jedna szkoła w Poznaniu z tego co mi wiadomo, która zabiera kursantów na pewnym etapie na tor, cena kursu u nich jest wyższa jak u konkurencji.

Obowiązek przejścia kursów pomiędzy kategoriami można traktować jako drogie szkolenie, ale jest to w takich okolicznościach jak ogólny charakter lekcji oraz doboru sprzętu, pozbawione logiki IMO. 

Co do trajek jestem za.

Czy będą wypadki spowodowane brakiem przejścia kursu, ano będą i z zaliczonym kursem, a nawet egzaminem. Czy byłem wytrawnym motocyklistą po egzaminie, ano nie byłem i pewnie dalej nie jestem. Ile trzeba, aby poznać każdy nowy sprzęt, wyczuć go, potrzeba sporo kilometrów w różnych warunkach drogowych (...).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I tak pewnie za pare lat wstawią obowiązkowego gpsa, bo inaczej nie ubezpieczysz moto i żarty się skończą....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×