Skocz do zawartości
pawulon

Jej wysokość Honda Forza 300 MY2018

Recommended Posts

Jeszcze w tym roku pojawi się w salonach nowa Forza 300:

https://hondanews.eu/pl/pl/motorcycles/media/pressreleases/127516/2018-honda-forza-300

Ciekawe, czy pozamiata klasę 300 tak jak "mała" Forza zamiotła klasę 125.
Wyposażenie z górnej półki:
- regulowana elektrycznie szyba
- bezkluczykowe odpalanie
- schowki otwierane elektrycznie
- system kontroli momentu obrotowego zapobiegający uślizgowi
- koła 15 cali przód i 14 tył
- motor z legendarnej SH300
- całe oświetlenie LED
- opcjonalny kufer otwierany bezkluczykowo 
jak kiedyś 250 w swoich czasach, pytanie tylko czy znowu z ceną nie wystrzelą jak za 250 kiedyś.

Miałem swoją Forzę 250 wystawiać na allegro i szukać czegoś bardziej emocjonującego na nowy sezon, ale chyba się powstrzymam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko będzie pięknie i cacy oprócz ceny która będzie mocno przesadzona.Jak każdy nowy model moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ciekawa propozycja. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prezentacja odbyła się dziś w godzinach południowych. Oficjalne info dostałem o 13:00 ... Nie było żadnych przecieków a Honda wprowadziła ten model "po cichu" i bez specjalnego rozgłosu. Rynek Włoski teraz wrze. Dla mnie nowa Forza 300 to rewelacja! !w00t

Elektryczna szyba w tej klasie to nowość. Poza tym: kontrola trakcji, rozbudowany BC z dużym wyświetlaczem i Smart Key, który obsługuje także opcjonalny kufer centralny.

Official Video

 

Video z dzisiejszej prezentacji w Rzymie

 

Pozostaje jedna ważna kwestia - motor to sprawdzony, bezawaryjny i chwalony napęd, który idzie m.in do SH 300 ale także i dotychczasowej Forzy 300. W tym drugim przypadku jego "nastawy" były mało dynamiczne ale w SH to jest >przeciąg< i jeśli nowa Forza będzie oferować ten wariant sprzęgła i CVT co SH to już wróżę kolejny hit sprzedaży !OK

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No fajowa jest - pościgamy się i zobaczymy co z niej za rakieta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czekamy na test porównawczy Xmaxa 300 i nowej hondy. Najlepszą pojemnością dla skutera jest 300.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale brzydal... wszystkie te nowe skutery jak dla mnie wyglądają tak samo:(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 minut temu, pawelp napisał:

Ale brzydal...

No straszny! !yawn  

Jeszcze takie obrazy... !OK

FF

F

F

F

F

Śliczna! !TAZ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
12 minut temu, pawelp napisał:

wszystkie te nowe skutery jak dla mnie wyglądają tak samo:(

Pokaż proszę drugi podobny do Nowej Forzy 333  ....tylko nie pokazuj Forzy 125 .....:D 

Czekam z niecierpliwością 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wreszcie, już prawie straciłem nadzieję, że włożą do Siły 125 większy silnik. A to zupełnie nowy model, i chyba przecieków za bardzo nie było ? Pewnie będzie się lepiej sprzedawał w niektórych krajach niż nowy Goldwing :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
8 godzin temu, SzymonSeptic napisał:

Czekam z niecierpliwością 

Spokojnie, już niedługo będziesz mógł kupić katalog motocykli 2018 - będziesz miał wszystkie na obrazkach w jednym miejscu:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

25 KM na 180 kg masy... trochę mało ...
Może być niezbyt dynamiczna


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prawdę mówiąc też jestem ciekaw, jak będzie skonfigurowany napęd nowej Forzy. Mariusz zgodnie z prawdą napisał, że w SH-tce ta jednostka napędowa rwie do przodu solidnie, a w starej 300-tce wszyscy pod pokładem śpią i węgla do kotła nie sypią. Ciekawe też, jaka będzie oferta cenowa. Porównując ceny Forzy 125 21 700 i Xmaxa 125 19 900 realna cena za Forzę 300 powinna kształtować się na poziomie ok. 27 000pln.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 godzin temu, pawulon napisał:

Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk.

Nic nie słyszałem o aneksji Tajwanu przez Koreę :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, pawelp napisał:

Spokojnie, już niedługo będziesz mógł kupić katalog motocykli 2018

Mi chodziło tylko o jeden model-nie o cały katalog :) Rozumiem ,że w sieci nie możesz znalezc .......spoko ;) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, tomekmajesty napisał:

25 KM na 180 kg masy... trochę mało ...
Może być niezbyt dynamiczna

Według honda.it, SH 300 waży 169 kg. Czy to tak duża różnica ? Siła 125 waży 162 kg i stoi w miejscu ? Wszystko zależy od zestopniowania napędu, jak to już parę osób zauważyło.

BTW: hostessy to mają ciężką robotę - przez cały wywiad kamerzysta interesował się czarną na równi z hondą:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Geni napisał:

Mariusz zgodnie z prawdą napisał, że w SH-tce ta jednostka napędowa rwie do przodu solidnie, a w starej 300-tce wszyscy pod pokładem śpią i węgla do kotła nie sypią.

Opis Honda PL:

W nowej Forza 300 zastosowano ten sam silnik co w legendarnych SH300: 279cc, chłodzony cieczą, wtrysk, SOHC, 4 zawory/cylinder. Charakterystyka pracy została jednak „podkręcona” poprzez zmiany w głowicy, inne czasy otwarć zaworów i zastosowanie odmiennych świec zapłonowych w celu maksymalizacji osiągów w pełnym zakresie od niskich do wysokich obrotów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.

Średnica I skok tłoka wynoszą: 72mm x 68,5mm, kompresja 10,5:1. Maksymalna moc 18.5kW (25 KM) osiągana jest przy 7000rpm, moment obrotowy 27,2Nm przy 5750 obr./min. Zmniejszenie wagi o 12Kg wzmacnia pozytywnie osiągi skutera: przyspieszenie 0-200m w 11,1s (o 0,3 s lepiej od poprzedniego modelu) [...]

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz dla porównania dane SH300 (druga generacja - nasz test)

Moc :27 PS

Moment obr :26,5 Nm  przy 6000 U/min

V-max 150 km/h

BTW, tak podsumowali test porównawczy SH 300 MY2011 vs Vespa GTS 300 chłopaki z portalu 1000 PS -> KLIK

honda_sh300i_2.jpg

 

Czyli nowa Forza 300 to mniejsza moc ale więcej niutków przy ciut niższych obrotach + redukcja masy własnej o 12 kg.

Jak to będzie faktycznie latać dowiemy się już niebawem. Może nawet uda się zrobić test porównawczy z X-max 300 oraz porównanie sprintów vs SH 300.

 

2 godziny temu, Geni napisał:

Ciekawe też, jaka będzie oferta cenowa. Porównując ceny Forzy 125 21 700 i Xmaxa 125 19 900 realna cena za Forzę 300 powinna kształtować się na poziomie ok. 27 000pln.

W tej klasie rozpoczęła się walka cenowa. Yamaha bardzo udanego X-maxa 300 wyceniła rozsądnie, co od razu widać po wynikach sprzedaży (ostatni raport z IT - KLIK).

Honda ma w planach znokautować konkurencję i mówi się o tym głośno. Na jednym z portali jest już nawet taka zapowiedź:  Il nuovo Forza 300 sarà disponibile da maggio a un prezzo allineato alla concorrenza - quindi attorno ai 5.500 euro 

Złotówka stoi dość mocno a dodatkowo nowa Forza 300 będzie produkowana we Włoszech... w związku z powyższym obstawiam cenę w PL na poziomie 25 tpln !YES

W/g moich info nowa Forza 300 dostępna będzie w salonach PL od sierpnia.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapowiada się naprawdę nieźle. Jeżeli potrzebny będzie Xmax 300-tka do sprintów równoległych, to z chęcią podjadę swoim.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ja tam na przyszły sezon już się zapisuję na wyprzedaż rocznika 2018....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ja się już na Forzę nie zapiszę - skurkowańcy pary z gęby nie puścili, a tak bym się może zastanawiał nad poczekaniem i wyborem pomiędzy dwoma 300-tkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Ja dadzą cenę do 24-25k to lepsza opcja jak Downtown 350 za 20,5k... mniejsza utrata wartości, lepsze wyposażenie no i Honda a nie koreańczyk.

Kymco to Tajwańczyk ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z braku Hondy w tym przedziale pojemnościowy  rozważałem Sym Cruisym 300 albo chciałem czekać na kymco Xciting 400S, a Tu Honda mile zaskoczyła, jedynie martwi mała moc, w porównaniu do konkurencji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Geni napisał:

No ja się już na Forzę nie zapiszę - skurkowańcy pary z gęby nie puścili, a tak bym się może zastanawiał nad poczekaniem i wyborem pomiędzy dwoma 300-tkami.

Ja już prawie zamówiłem xmaxa 300 i dobrze, że nie kliknąłem "tak" :) Czekam na Hondę i test porównawczy z xmaxem. Sprinty skuterowe raczej już nie mają większego znaczenia. Trzysetką i tak spokojnie pierwszy spod świateł przed puszkami pojedziesz. Skupiłbym się na bagażniku i wygodzie systemu bezkluczykowego plus manewrowość między autami i łatwość cofania oraz spalanie  itp. Typowe walory użytkowania skutera w mieście. Test zawracania i wciskania się w szczeliny miejskie jak potrzeba korek ominąć. Podjechać pod krawężnik. Można stworzyć listę zadań na podstawie doświadczenia w ruchu miejskim. To jest właściwy test porównawczy dla tego typu pojemności. Może tak otworzyć temat i zapytać forumowiczów co powinien zawierać test miejskiego skutera?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×