Skocz do zawartości
ArturSYM

Sym GTS Evo 125 zdjęcia, opinie, porady

Recommended Posts

ArturSYM   

motory.png

Wraz z kolegą Marko7 oraz Jerales postanowiliśmy założyć temat zbiorczy dotyczący modelu SYM GTS/Joymax/RV Evo 125. W polskim internecie jest bardzo mało informacji na tego skutera, a przydałoby się jedno, duże kompendium wiedzy nt. tego modelu.

Także dzielcie się informacjami jeśli macie jakieś ciekawostki, porady, linki do akcesoriów, tuningu i napraw.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   

Gdyby ktoś potrzebował posiadam pełny Service Manual do tego modelu tylko, że w języku angielskim. Gdyby ktoś chciał proszę pisać na PW. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
dejon   

Ja w swoim TGB Xmotion posiadam ten sam silnik i osprzęt :)wiec będę zaglądał do tematu.

Napisane na Commodore C64..;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

To ja jako pierwszy wrzucę kilka zdjęć mojego GTSa :

DSC03145.jpg DSC03146.jpg DSC03151.jpg DSC03152.jpg DSC03153.jpg DSC03155.jpg DSC03156.jpg DSC03160.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Koledzy, na jakie elementy spojrzeć podczas oddawania motoru na przegląd ? Mam obok swojego domu zapalonego mechanika motocyklowego, który na codzień zajmuje sie serwisem motorów. 

Czy profilaktycznie mogę juz zamówić jakieś części aby podjechać do niego z gotowymi fantami ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   

Skan z instrukcji obsługi.

img115.jpg

I jeszcze trochę danych technicznych może się komuś przyda, bo informacji na necie jak na lekarstwo.

img116.jpg

Godzinę temu, ArturSYM napisał:

Koledzy, na jakie elementy spojrzeć podczas oddawania motoru na przegląd ? Mam obok swojego domu zapalonego mechanika motocyklowego, który na codzień zajmuje sie serwisem motorów. 

Czy profilaktycznie mogę juz zamówić jakieś części aby podjechać do niego z gotowymi fantami ?

Na Twoim miejscu z pewnością olej + filtr powietrza - niewiele kosztuje a wiesz na czym bazujesz. Z tego co pamiętam ma przejechane 17 tys? Jeśli tak to albo ma nowy pasek napędowy albo niedługo będzie potrzebował nowy trzeba sprawdzić.

Olej silnikowy producent zaleca 10w40 

img117.jpg

Olej przekładniowy w naszych warunkach 85W90

img118.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wombat   

Jakby ktoś sobie szukał części lub akcesoriów na zagranicznych stronach to musi wiedzieć że to co u nas nazywa się SYM GTS i ta jego sportowa odmiana Joymax na innych rynkach występuje pod nazwami:

Firenze

Voyager

RV

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Znalazłem fajną przeróbkę przednich świateł w GTSie. Zabieg jest jedynie stylistyczny. No chyba, że ktoś chce dorzucić sobie jeszcze xenon hid.

Na allegro są gotowe zestawy soczewek do przeróbki świateł. Ja chyba przy cieplejszej pogodzie pobawię się w taką przeróbkę.

15055667_10154737223444494_6419503857821
15230728_10154798086529494_3039822023574
15267983_10154798087579494_2712755986439

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wombat   

daj linka do całej tej przeróbki? Bo on tam chyba nieźle rzeźbił (cięcie i klejenie plastików było grane). Ja znam te zestawy soczewek do Retrofitów i one są dość duże - tzn głębokie i niekoniecznie w lampie syma bedzie tyle miejsca żeby je zamontować tak PnP. Raczej trzeba wycinać tył i wklejać soczewki.

Ja robiłem taką przeróbkę w Junaku 607 z soczewkami Valeo (Passat/A4) i tam się bez cięcia-gięcia ie obeszło.

https://www.dropbox.com/s/12pshii1ul730qp/skuter_8.JPG

do SYMa natomiast wstawiałem "zwykłe" żarówki LED i też był nieduży problem z radiatorami od LED. O le górna lampa spako to w dolnej trzeba było robić drobną gimnastykę z gumą

https://www.dropbox.com/s/v7pr2zc3ndxb3mp/2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_05.jpg?dl=0

Fakt faktem że w tej nowszej generacji skopali lampy. Odeszli od 55W żarówek H7 na rzecz 35W HS1. Niby za to dali dwie ale to i tak nie jest to samo. Zapewne dlatego że dając słabsze żarówki mogli dać słabsze odbłyśniki. Lampa tej nowszej generacji bardzo wali na boki i na boki do góry. Taka przeróbka na dobre soczewki realnie podniesie skuteczność i jakość świateł w nim. Tylko jak się pójdzie w xenony lub LED to w tej budzie będzie to nielegalne (a przecież ta poprzednia generacja wychodziła z xenonami fabrycznie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Niestety nie mam żadnego odnośnika do przeróbki. Znalazłem te zdjęcia na tureckiej grupie facebookowej. Po wpisaniu w google "sym gts xenon" jest jeszcze kilka podobnych zdjęć.

Mnie bardziej interesowałoby włożenie nadal żarówek halogenowych, ale z tego co napisałeś, że w lampach siedzi HS1 to będzie chyba kłopot. Jeśli sam odbłyśnik ma jedynie okrągły otwór, a za rodzaj wkładanej żarówki jest odpowiedzialna jakaś dodatkowa blaszka/konstrukcja to obędzie się bez kłopotu. W każdym razie bez rozklejenia lampy nie dowiemy się. Temat na cieplejsze dni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wombat   

możesz sobie HS1 zamienić w zasadzie bezboleśnie na H4.

ALE

po pierwsze jak pisałem to ten podwójny reflektor ma duże straty "na boki" i przy źródle 55W zamiast 35W bedzie jeszcze bardziej oślepiający.

Mam filmy robione kamerą monitoringu w podczerwieni jak stary model i nowy model stoją koło siebie i świecą. Stary świeci w przód a nowy świeci "wszędzie" i mimo tego że kamera jest z boku, jakieś 3,5m nad ziemią to ładnie dostaje światła.

po drugie temperatura H4 jest większa, Pytanie czy nie popłyną odbłyśniki.

Rozwiązaniem jest LED lub soczewka i LED. Świeci lepiej jak xenon, ciepła niedużo, prądu nie ciągnie. Jak już robić nielegal (a każda przeróbka lampy to bedzie nielegal) to przynajmniej tak żeby to porządnie i poprawnie świeciło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Wombat napisał:

możesz sobie HS1 zamienić w zasadzie bezboleśnie na H4.

Trochę OT, ale dla mnie ciekawe. W moim Burgmanie też mam żaróki HS1.  Wydaje mi się że HS1 mają szerszą blaszkę ustalającą (tę środkową) i H4 niby pasuje, ale nie do końca.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Wombat   

H4 zamiast HS1 jest łatwo. W drugą strone jest trudniej

H4-HS1.jpg

mobile01-03062347076db159c49705c19563c28

 

pozostaje kwestia ciepła i poboru prądu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Panowie, jaka jest bezpieczna prędkość przelotowa GTSa ? Powiedzmy na trasie między miastami, tak aby utrzymać obroty bezpieczne dla silnika.

Wczoraj pierwszy raz zrobiłem sobie kilkunastokilometrową wycieczkę i nie wiem na co mogę liczyć w trasie. Zauważyłem, że wyprzedzanie aut jadących z prędkością 70km/h nie sprawia problemu i jest to w miarę sprytne i energiczne na drodze. Skuter bez problemu rozpędza się do 100km/h (dalej nie próbowałem).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   

Ja jadąc 100 nie odczuwam aby się jakoś męczył mam wtedy ok 8 tys obrotów a czerwone pole zaczyna się przy 9500 obr więc 8 tys to nie jakiś wycisk chyba :)

Chociaż powyzej stówki obroty idą szybko do góry przy 110 niecałe 9 tys .

Z górki jechałem 120 to obrotomierz wchodził na pierwszą czerwona kreskę -9500 obrotów.

Chociaż najprzyjemniej to mi się jeździ po wioskach 60-tka:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tomii   
1 godzinę temu, Marko7 napisał:

 

Chociaż powyzej stówki obroty idą szybko do góry przy 110 niecałe 9 tys .

Z górki jechałem 120 to obrotomierz wchodził na pierwszą czerwona kreskę -9500 obrotów.

Chociaż najprzyjemniej to mi się jeździ po wioskach 60-tka:)

Zmień rolki na Dr Pulley, nawet ciut lżejsze to obroty spadną przy dużych prędkościach, ciężko będzie dojść do odcinki, nawet z górki ;) u mnie przetestowane :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   

Oto moje wozidełko:)

 

DSCN2146.JPG

DSCN2153.JPG

DSCN2155.JPG

DSCN2147.JPG

DSCN2150.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Marko, ładny sprzęt.

A ja zamontowałem dzisiaj deflektor przedniej szyby. Zaczepy musiałem założyć odwrotnie - lewy na prawo, prawy na lewo aby pasowało do profilu szyby. Zobaczymy czy hałas w czaszce zmniejszy się :

17431478_1439567756095708_1907218951_o.j
 
17500272_1439567609429056_1663114591_o.j
 
17500403_1439567662762384_1441085960_o.j

 
 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   

Kup akcesoria szybę jak Wombat i nic Ci nie będzie szumiało nawet w łapki ciepło będzie. 

Opisz później wrażenia z deflektorem.

I wstaw fotki jak to się prezentuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23wesdxc   

@ArturSYM tak patrzę na twoją szybę i czy ona przypadkiem nie jest akcesoryjna? Moja jest zdecydowanie mniejsza i węższa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Moja jest uniwersalna z alledrogo za 99zl. Do wyboru jest chyba 6 rozmiarów. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
23wesdxc   

Dzięki za info, nie wiedziałem że są uniwersalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Marko7   
1 godzinę temu, 23wesdxc napisał:

Dzięki za info, nie wiedziałem że są uniwersalne.

Uniwersalny jest deflektor. Szyba jest oryginalna, u Ciebie jest węższa bo masz starszą wersje GTS-a.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ArturSYM   

Zrobiłem dzisiaj około 40 kilometrów z deflektorem. Moim zdaniem jest to obowiązkowa rzecz jeśli chce się jeździć poza miastem. Motor chyba zgubił lekko dynamikę 70-100km/h, ale za to w kasku jest 3 razy ciszej. Po lekkim wyprostowaniu się tak aby kask zaczął wystawać ponad dodatkową szybkę, zaraz mamy w głowie duży szum. W normalnej, wygodnej pozycji jest ogromna redukcja hałasu. W czasie jazdy słychać pracę silnika, a nie szum powietrza. Jedynie przy 90-100km/h czasami czuć jakby ktoś nas smyrał po czubku głowy :) Polecam każdemu ten dodatek.

 

A teraz ciekawostki, które znalazłem w necie.

Przeróbka tylnego mocowania rejestracji. Coś na wzór T-maxa lub ścigaczy :
Opis - http://www.sym-gts.fr/forum/viewtopic.php?f=56&t=9157&start=25

115061modplaq.jpg

 

Przeróbka na bi-xenon
Niestety nie mam żadnego tutoriala, który pokazywałby to krok po kroku. Na youtubie jest pełno filmików "headlights retrofit", w których widać jak wstawia się uniwersalną soczewkę. Mnie mocno ciągnie do tej przeróbki. Pytanie do mądrzejszych, szczególnie do Wombata, który ma już podobnego moda za sobą. Czy w soczewki typu "retrofit" koniecznie trzeba wstawiać palnik xenonowy ? Można pozostać przy naszej oryginalnej instalacji i żarówkach HS1, które mocowanie mają bardzo podobne do H4 (a wszystkie soczewki retrofit mają mocowania H4 lub H7) ?
Znalazłem przy okazji tutorial demontażu przednich plastików gdyby ktoś chciał grzebać przy lampach : http://www.sym-gts.fr/forum/viewtopic.php?f=109&t=22142&hilit

1625529_10201257123544606_85554320069252 

lampa.png

lampa.png

 

Tłumik :
Poniżej jest akurat GTS300 z Akrapem. Podoba mi się, że wydech jest poprowadzony dosyć wysoko z linią plastików. Czyli znowu podobnie jak w T-maxie 500. Czy jest jakiś akcesoryjny tłumik do GTSa, czy można po prostu kupić jakiś uniwersalny i mocno zagiąć kolanko aby nadać inny kąt tłumika ? Mocowanie tłumika ogranicza wyłącznie nasza wyobraźnia i umiejętność posługiwania się narzędziami warsztatowymi.

tlumik.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×